Thursday 9 January 2014

I'm afraid..by mimpi

Salam Malam Jumaat

2 bln dh x update my blog.. base on the tajuk aku taip, actually aku takut sebab malam td aku bermimpi gigi aku tibe2 tercabut sebatang. Ble aku surf tenet maksud mimpi klu gigi tercabut, maybe soneone dr family akan meninggal. Ya Allah..takut ble trfikir. Namun..secara positifnya, mimpi kadang2 hanya mainan tidur. Dan tentang kematian itu sesungguhnya setiap yg hidup akan merasai mati..dan bile berlaku kematian itu adalah sudah ketentuan Ilahi bahawa hayat seseorang itu sudah tercatat sejak di luh mahfuz.

Namun, kenapa mesti aku asyik teringat2 mimpi tu dan terfikir2 ramalan mimpi tu..aku jd takut andai ada kejadian yg tidak aku ingini terjadi dlm kalangan keluarga aku..

Ya Allah..aku memohon kepada-Mu, lindungi aku dan keluargaku dr segala keburukan, malapetaka, fitnah, kesempitan dan kekejaman serta kesedihan yg tidak bermanfaat..amin.

Nauzubillah min zaalik Ya Rabbi.

Dan aku takut andai aku terlalu percaya kpd ramalan2 mimpi sebegini akan syirik pulak aku...

Ya Allah. harap dijauhkanlah..amin

No comments:

Post a Comment